ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
**Hatálybalépés időpontja: 2025. október 5.**
- ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1.1 A szolgáltató adatai
**Cégnév:** Kristály ingatlan Kft.
**Székhely:** 1147 Budapest, Telepes utca 72-74, pineszint 37
**Adószám:** 27948000
**E-mail:** info@alpasagyrosuzem.hu
**Telefon:** +36 20 926 4494
**Weboldal:** https://alpasagyrosuzem.hu/
1.2 Az ÁSZF hatálya
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) szabályozzák a Szolgáltató és a vásárlók (továbbiakban: Vevő) között létrejövő, a gyros hús, pita termékek értékesítésére irányuló szerződések feltételeit.
Az ÁSZF hatálya kiterjed a weboldalon keresztül, telefonon, e-mailben vagy személyesen leadott megrendelésekre egyaránt.
1.3 Az ÁSZF módosítása
A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. A módosítás a weboldalon történő közzététel napján lép hatályba. A módosítás hatálybalépése előtt leadott megrendelésekre a megrendelés időpontjában hatályos ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
- A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
2.1 Megrendelés leadása
A Vevő megrendelését az alábbi módokon adhatja le:
– A weboldalon keresztül elektronikus úton
– E-mailben a megadott címen
– Telefonon a megadott telefonszámon
– Személyesen a telephelyen
2.2 Szerződéskötés
A szerződés a Szolgáltató visszaigazolásával jön létre, amely tartalmazza:
– A megrendelt termékek megnevezését és mennyiségét
– Az árat és a fizetési feltételeket
– A teljesítés várható időpontját
– A szállítás vagy átvétel módját
A Szolgáltató fenntartja a jogot a megrendelés indokolt esetben történő visszautasítására.
- TERMÉKEK ÉS ÁRAK
3.1 Termékkínálat
A Szolgáltató gyros húst, pita kenyeret és kapcsolódó termékeket értékesít nagykereskedelmi és kiskereskedelmi ügyfelek részére. A termékek pontos leírása, összetétele és tápértéke a weboldalon és a termék csomagolásán található.
3.2 Árak
A weboldalon és árajánlatokban feltüntetett árak:
– Nettó árak, melyekhez a mindenkori általános forgalmi adó (ÁFA) mértéke hozzáadódik
– A Szolgáltató fenntartja a jogot az árak módosítására
– A megrendelt termékekre a megrendelés visszaigazolásakor érvényes árak vonatkoznak
3.3 Minimális rendelési mennyiség
A Szolgáltató minimum rendelési mennyiséget határozhat meg termékenként vagy összértékben, amelyet a megrendelés során jeleznek.
- FIZETÉSI FELTÉTELEK
4.1 Fizetési módok
A Vevő az alábbi fizetési módok közül választhat:
– Készpénzes fizetés átvételkor (kiskereskedelmi vásárlók esetén)
– Banki átutalás
– Utánvét (ahol elérhető)
4.2 Fizetési határidő
– Előreutalás esetén: a megrendelést követően azonnal
– Átutalásos fizetés esetén: a számla kézhezvételétől számított [X] napon belül
– Készpénzes fizetés: a termék átvételekor
4.3 Fizetési késedelem
Késedelmes fizetés esetén a Szolgáltató jogosult:
– A Ptk. szerinti késedelmi kamat felszámítására
– A további szállítások felfüggesztésére
– A szerződéstől való elállásra
- TELJESÍTÉS ÉS SZÁLLÍTÁS
5.1 Teljesítési határidő
A termékek átadására a megrendelés visszaigazolásában megjelölt időpontban kerül sor. A teljesítési határidő tájékoztató jellegű, attól való eltérés esetén a Szolgáltató nem tartozik kártérítési felelősséggel, kivéve szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartás esetén.
5.2 Szállítási feltételek
– A Szolgáltató saját járművel vagy általa megbízott fuvarozó útján teljesít
– A szállítási díj a megrendelés visszaigazolásában kerül meghatározásra
– A szállítási cím megváltoztatását legkésőbb a szállítást megelőző [X] munkanappal jelezni kell
5.3 Átvétel
A Vevő köteles a terméket az átadáskor átvizsgálni. Látható sérülést, hiányt, vagy minőségi kifogást azonnal, az átadás-átvételi dokumentumon kell rögzíteni. Későbbi kifogások a látható hibákra nem fogadhatók el.
## 6. MINŐSÉGI KÖVETELMÉNYEK
6.1 Minőség és szavatosság
A Szolgáltató garantálja, hogy termékei megfelelnek:
– Az élelmiszerbiztonsági előírásoknak
– A vonatkozó magyar és EU szabványoknak
– A HACCP előírásoknak
6.2 Szavatossági idő
A termékek szavatossági ideje a terméken és a szállítólevélen feltüntetésre kerül. A Vevő köteles a termékeket megfelelő körülmények között tárolni és a szavatossági időn belül felhasználni.
6.3 Reklamáció
A Vevő a szavatossági igényét a hiba felfedezésétől számított legkésőbb 3 munkanapon belül köteles írásban bejelenteni a következő adatok megadásával:
– A termék megnevezése, tételszáma
– A hiba részletes leírása
– Fényképes dokumentáció
– Vásárlást igazoló bizonylat
A Szolgáltató a bejelentést követően haladéktalanul megvizsgálja a kifogást és 8 munkanapon belül állást foglal.
### 6.4 Szavatossági jogok
Jogos szavatossági igény esetén a Vevő választhat:
– Kijavítás
– Kicserélés
– Árleszállítás
– Elállás a szerződéstől (aránytalanul nagy hiba esetén)
- ELÁLLÁSI JOG
7.1 Fogyasztói szerződések
A fogyasztónak minősülő Vevőt megilleti az indokolás nélküli elállás joga a szerződés megkötésétől számított 14 napon belül, kivéve a gyorsan romló vagy lejárati időhöz közeli élelmiszereket.
7.2 Nem fogyasztói szerződések
Vállalkozások közötti szerződések esetén elállási jog kizárólag a Szolgáltató hozzájárulásával és a feltételek egyedi megállapodása mellett gyakorolható.
7.3 Az elállás gyakorlása
A fogyasztó elállási szándékát írásban, e-mailben vagy postai úton közölheti. A Szolgáltató a bejelentés kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által kifizetett összeget, a szállítási költség kivételével.
7.4 Az elállás alóli kivételek
A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdése szerint a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát olyan termék esetében, amely gyorsan romlik vagy minőségét rövid ideig őrzi meg.
- ADATVÉDELEM
A megrendelés során megadott személyes adatok kezelésére az adatvédelmi tájékoztató rendelkezései az irányadók, amely elérhető a [www.weboldal.hu/adatvedelem] címen.
A Szolgáltató az adatokat kizárólag a szerződés teljesítése céljából használja fel, és harmadik fél részére nem adja át (kivéve a teljesítésben közreműködő fuvarozókat).
- FELELŐSSÉG
9.1 A Szolgáltató felelőssége
A Szolgáltató kizárólag a neki felróható, szándékos vagy súlyosan gondatlan szerződésszegésből eredő károkért felel. A felelősség felső határa a szerződés teljes vételárának összege.
9.2 A Vevő felelőssége
A Vevő felelős:
– A termékek rendeltetésszerű tárolásáért
– A HACCP és egyéb élelmiszerbiztonsági előírások betartásáért
– A megrendeléskor megadott adatok pontosságáért
- VIS MAIOR
Egyik fél sem felel a szerződés teljesítésének elmaradásáért vagy késedelméért, ha azt ellenőrzési körén kívül eső, elháríthatatlan ok (vis maior) idézte elő. Ilyen esemény pl.: természeti katasztrófa, háború, hatósági intézkedés, sztrájk, járvány.
- VEGYES RENDELKEZÉSEK
11.1 Irányadó jog
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Polgári Törvénykönyv és az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló törvény rendelkezései az irányadók.
11.2 Jogviták rendezése
A felek között felmerülő vitás kérdéseket elsősorban békés úton kísérlik meg rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, a jogvita elbírálására a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság kizárólagosan illetékes.
Fogyasztói jogviták esetén a vásárló békéltető testülethez fordulhat:
Cím: [Békéltető testület címe]
Web: [www.bekeltetes.hu]
11.3 Kapcsolat
Kérdés vagy probléma esetén kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot:
**E-mail:** info@alpasagyrosuzem.hu
**Telefon:** +36 20 926 4494
-Levelezési cím: 1147 Budapest, Telepes utca 72-74, pineszint 37
11.4 Hatálybalépés
Jelen ÁSZF 2025. október 5. napján lép hatályba és visszavonásig hatályos.
—
**A Szolgáltató fenntartja a jogot a jelen ÁSZF bármikori módosítására, amelyről a weboldalon keresztül tájékoztatja a Vevőket.**
**Megrendeléssel a Vevő elfogadja a jelen ÁSZF feltételeit.**