ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

**Hatálybalépés időpontja: 2025. október 5.**

  1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1.1 A szolgáltató adatai

**Cégnév:** Kristály ingatlan Kft. 

**Székhely:** 1147 Budapest, Telepes utca 72-74, pineszint 37

**Adószám:** 27948000 

**E-mail:** info@alpasagyrosuzem.hu  

**Telefon:** +36 20 926 4494 

**Weboldal:** https://alpasagyrosuzem.hu/

1.2 Az ÁSZF hatálya

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) szabályozzák a Szolgáltató és a vásárlók (továbbiakban: Vevő) között létrejövő, a gyros hús, pita termékek értékesítésére irányuló szerződések feltételeit.

Az ÁSZF hatálya kiterjed a weboldalon keresztül, telefonon, e-mailben vagy személyesen leadott megrendelésekre egyaránt.

1.3 Az ÁSZF módosítása

A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. A módosítás a weboldalon történő közzététel napján lép hatályba. A módosítás hatálybalépése előtt leadott megrendelésekre a megrendelés időpontjában hatályos ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.

  1. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

2.1 Megrendelés leadása

A Vevő megrendelését az alábbi módokon adhatja le:

– A weboldalon keresztül elektronikus úton

– E-mailben a megadott címen

– Telefonon a megadott telefonszámon

– Személyesen a telephelyen

2.2 Szerződéskötés

A szerződés a Szolgáltató visszaigazolásával jön létre, amely tartalmazza:

– A megrendelt termékek megnevezését és mennyiségét

– Az árat és a fizetési feltételeket

– A teljesítés várható időpontját

– A szállítás vagy átvétel módját

A Szolgáltató fenntartja a jogot a megrendelés indokolt esetben történő visszautasítására.

  1. TERMÉKEK ÉS ÁRAK

3.1 Termékkínálat

A Szolgáltató gyros húst, pita kenyeret és kapcsolódó termékeket értékesít nagykereskedelmi és kiskereskedelmi ügyfelek részére. A termékek pontos leírása, összetétele és tápértéke a weboldalon és a termék csomagolásán található.

3.2 Árak

A weboldalon és árajánlatokban feltüntetett árak:

– Nettó árak, melyekhez a mindenkori általános forgalmi adó (ÁFA) mértéke hozzáadódik

– A Szolgáltató fenntartja a jogot az árak módosítására

– A megrendelt termékekre a megrendelés visszaigazolásakor érvényes árak vonatkoznak

3.3 Minimális rendelési mennyiség

A Szolgáltató minimum rendelési mennyiséget határozhat meg termékenként vagy összértékben, amelyet a megrendelés során jeleznek.

  1. FIZETÉSI FELTÉTELEK

4.1 Fizetési módok

A Vevő az alábbi fizetési módok közül választhat:

– Készpénzes fizetés átvételkor (kiskereskedelmi vásárlók esetén)

– Banki átutalás

– Utánvét (ahol elérhető)

4.2 Fizetési határidő

– Előreutalás esetén: a megrendelést követően azonnal

– Átutalásos fizetés esetén: a számla kézhezvételétől számított [X] napon belül

– Készpénzes fizetés: a termék átvételekor

4.3 Fizetési késedelem

Késedelmes fizetés esetén a Szolgáltató jogosult:

– A Ptk. szerinti késedelmi kamat felszámítására

– A további szállítások felfüggesztésére

– A szerződéstől való elállásra

  1. TELJESÍTÉS ÉS SZÁLLÍTÁS

5.1 Teljesítési határidő

A termékek átadására a megrendelés visszaigazolásában megjelölt időpontban kerül sor. A teljesítési határidő tájékoztató jellegű, attól való eltérés esetén a Szolgáltató nem tartozik kártérítési felelősséggel, kivéve szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartás esetén.

5.2 Szállítási feltételek

– A Szolgáltató saját járművel vagy általa megbízott fuvarozó útján teljesít

– A szállítási díj a megrendelés visszaigazolásában kerül meghatározásra

– A szállítási cím megváltoztatását legkésőbb a szállítást megelőző [X] munkanappal jelezni kell

5.3 Átvétel

A Vevő köteles a terméket az átadáskor átvizsgálni. Látható sérülést, hiányt, vagy minőségi kifogást azonnal, az átadás-átvételi dokumentumon kell rögzíteni. Későbbi kifogások a látható hibákra nem fogadhatók el.

## 6. MINŐSÉGI KÖVETELMÉNYEK

6.1 Minőség és szavatosság

A Szolgáltató garantálja, hogy termékei megfelelnek:

– Az élelmiszerbiztonsági előírásoknak

– A vonatkozó magyar és EU szabványoknak

– A HACCP előírásoknak

6.2 Szavatossági idő

A termékek szavatossági ideje a terméken és a szállítólevélen feltüntetésre kerül. A Vevő köteles a termékeket megfelelő körülmények között tárolni és a szavatossági időn belül felhasználni.

6.3 Reklamáció

A Vevő a szavatossági igényét a hiba felfedezésétől számított legkésőbb 3 munkanapon belül köteles írásban bejelenteni a következő adatok megadásával:

– A termék megnevezése, tételszáma

– A hiba részletes leírása

– Fényképes dokumentáció

– Vásárlást igazoló bizonylat

A Szolgáltató a bejelentést követően haladéktalanul megvizsgálja a kifogást és 8 munkanapon belül állást foglal.

### 6.4 Szavatossági jogok

Jogos szavatossági igény esetén a Vevő választhat:

– Kijavítás

– Kicserélés

– Árleszállítás

– Elállás a szerződéstől (aránytalanul nagy hiba esetén)

  1. ELÁLLÁSI JOG

7.1 Fogyasztói szerződések

A fogyasztónak minősülő Vevőt megilleti az indokolás nélküli elállás joga a szerződés megkötésétől számított 14 napon belül, kivéve a gyorsan romló vagy lejárati időhöz közeli élelmiszereket.

7.2 Nem fogyasztói szerződések

Vállalkozások közötti szerződések esetén elállási jog kizárólag a Szolgáltató hozzájárulásával és a feltételek egyedi megállapodása mellett gyakorolható.

7.3 Az elállás gyakorlása

A fogyasztó elállási szándékát írásban, e-mailben vagy postai úton közölheti. A Szolgáltató a bejelentés kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által kifizetett összeget, a szállítási költség kivételével.

7.4 Az elállás alóli kivételek

A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdése szerint a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát olyan termék esetében, amely gyorsan romlik vagy minőségét rövid ideig őrzi meg.

  1. ADATVÉDELEM

A megrendelés során megadott személyes adatok kezelésére az adatvédelmi tájékoztató rendelkezései az irányadók, amely elérhető a [www.weboldal.hu/adatvedelem] címen.

A Szolgáltató az adatokat kizárólag a szerződés teljesítése céljából használja fel, és harmadik fél részére nem adja át (kivéve a teljesítésben közreműködő fuvarozókat).

  1. FELELŐSSÉG

9.1 A Szolgáltató felelőssége

A Szolgáltató kizárólag a neki felróható, szándékos vagy súlyosan gondatlan szerződésszegésből eredő károkért felel. A felelősség felső határa a szerződés teljes vételárának összege.

9.2 A Vevő felelőssége

A Vevő felelős:

– A termékek rendeltetésszerű tárolásáért

– A HACCP és egyéb élelmiszerbiztonsági előírások betartásáért

– A megrendeléskor megadott adatok pontosságáért

  1. VIS MAIOR

Egyik fél sem felel a szerződés teljesítésének elmaradásáért vagy késedelméért, ha azt ellenőrzési körén kívül eső, elháríthatatlan ok (vis maior) idézte elő. Ilyen esemény pl.: természeti katasztrófa, háború, hatósági intézkedés, sztrájk, járvány.

  1. VEGYES RENDELKEZÉSEK

11.1 Irányadó jog

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Polgári Törvénykönyv és az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló törvény rendelkezései az irányadók.

11.2 Jogviták rendezése

A felek között felmerülő vitás kérdéseket elsősorban békés úton kísérlik meg rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, a jogvita elbírálására a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság kizárólagosan illetékes.

Fogyasztói jogviták esetén a vásárló békéltető testülethez fordulhat:

Cím: [Békéltető testület címe]  

Web: [www.bekeltetes.hu]

11.3 Kapcsolat

Kérdés vagy probléma esetén kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot:

 **E-mail:** info@alpasagyrosuzem.hu  

**Telefon:** +36 20 926 4494 

-Levelezési cím: 1147 Budapest, Telepes utca 72-74, pineszint 37

11.4 Hatálybalépés

Jelen ÁSZF 2025. október 5. napján lép hatályba és visszavonásig hatályos.

**A Szolgáltató fenntartja a jogot a jelen ÁSZF bármikori módosítására, amelyről a weboldalon keresztül tájékoztatja a Vevőket.**

**Megrendeléssel a Vevő elfogadja a jelen ÁSZF feltételeit.**